Wednesday, January 8, 2014

jodoh itu milik Allah

Assalamualaikum hari ni aku nak sembang kemaih pasai cinta lagi, aku bukan lah pro dalam bab cintan-cintan ni. hanya sekali aku frust but i kept it as lesson of my life. selain tu jugak ia adalah pengalaman dari gegurls aku jugak yang pernah serabut dalam percintaan. aku yang sekali frust dalam cintan pun dah serik. tambah gegurls aku yang lain bercintan pastu putus. aku respect jugak lah. 

macam tajuk atas tu. jodoh iu milik Allah. hampa tak boleh nak aspect apa akan jadi, sapa yang bakal jadi jodoh hang. aku lagi lah tak tau sapa jodoh aku walaupun dah umoq 24 tahun, eh2.. haha 
okayy continue balik, apa yang aku tengok, dengaq and belajaq dari pengalaman gegurls aku ni, walaupun hang couple lah bertahun atau beribu tahun pun kalau itu bukan jodoh hang, tak boleh jugak. tengok macam kawan aku tu kenal tak sampai berapa hari, dah boleh falling in love and dah merancang utk tunang and kawen dah. best kan perancangan yang Allah buat untuk kita.  yang macam ramai orang kata indahnya bercinta selepas berkahwin. sebab pasangan kita tu dah halal buat kita.. :)

btw kalau boleh buat kekawan aku yang baru heartbroken tu jangan sedih2 lagi, mungkin ada jodoh yang lebih baik yang Allah bagi buat kita untuk masa akan datang, kita tak tahu kan. segalanya terletak dengan takdir Allah. Hmm tengok macam aku ni, sapalah jodoh aku? tunggu sajalah, hati kekadang pun malas rasanya nak bercintan, tak terbukak lagi kot hati ni. plus orang kata jodoh yang baik itu datang lambat sikit hehe inshaAllah jodoh aku tu yang baik2, yang dapat terima kekurangan aku, yang dapat membimbing aku. ameen :) #mhb eh..eh :)

xoxo Nadiaoth 



No comments:

Post a Comment