Tuesday, December 18, 2012

jangan putus asa

putus asa?
perkataan ni cukup sinonim kepada orang yang hampir dengan kegagalan bukan? 
tapi bagi orang yang kuat atau orang yang ingin berjaya walaupun telah banyak kali hampir dengan kegagalan   
mereka tidak kenal dengan maksud putus asa..

macam diri aku jugak 
aku sendiri telah banyak kali putus asa TAPI dengan berkat doa dan bimbingan daripada ibu dan ayah aku
aku tetap berusaha dan cuba untuk kuat semangat dalam kehidupan aku sebagai pelajar
aku taktahu lah brapa kali aku hampir dengan kegagalan, tapi tu tak bermakna aku sudah berputus asa




apa yang penting selalu ingat pada ALLAH 
jangan sesekali lupa pada DIA
DIA lah yang menentukan segala-galanya
mungkin kita gagal sekarang, tapi dengan usaha kita.
kita akan berjaya pada masa akan datang bukan?
wallahu'alam semua DIA yang menentukan
jangan sesekali mengalah atau putus asa

bagi sesetengah orang mereka cepat putus asa lalu membunuh diri
penyelesaian macam tu bukan lah bagus
menyelesaikan masalah dengan mencabut nyawa sendiri that's not good
cuba beristiqamah atau take a vacation or jumpa pakar motivasi ka 
kan lagi bagus dari nak suicide
lagu satu kalo taknak jumpa pakar motivasi pun just cerita kat your parents or kawan-kwana yang rapat 
that's better kan :)  
ALLAH dah bagi akal guna dengan sebaik-baiknya
ada penyelesaian bagi setiap masalah
(cakap untuk diri sendiri jugak) 

*bagi adik2 PMR 2012 yang baru dapat result tu kalau tak dapat result bagus sekarang pun SPM ada lagi. gagal sekarang tak bermakna GAGAL seumur hidup. try ur best in the future :) for those who got the awesome result congratulations ! 


xoxo : NADIAOTHMAN 


No comments:

Post a Comment