Tuesday, October 23, 2012

Chapter 3: pEnanG iSland

salam! okay hari ini aku nak sambung and habiskan entry aku berjalan-jalan di penang island. hehe ambil masa yang agak lama nak habiskan entry travel kat penang ni (penang je pun bukan oversea lagi tu) okay let see...kat mana kita berhenti hari tu..

oo okay! kat taman botanikal kan...after we spent time an hour at botanical garden, kitaorang meneruskan perjalanan ke arah tanjung tokong. dengan time tu nak dekat maghrib aku bercadang lepak dekat Straits Quay and solat dekat sana jelah. okay ini pengakuan, straits Quay tu agak dah lama jugaklah dibuka tapi its first time aku jejakkan kaki aku dekat sana. haha orang penang pun belum khatam penang bagi habis lagi okay. kalau jejalan dengan family pun, ayah aku takkan singgah dekat sana sebab tak perasan wujudnya Strais Quay kat situ. tempat dia ala-ala dekat oversea gitu~~ ada banyak bot-bot yang ditinggalkan (ni bukan sebarang bot okay, ni bot-bot orang kaya punya) ^^ lepas kitaorang dah solat barulah kitaorang pg shoot-shoot gambar dekat sana, tapi malam kurang nampak sangatlah (guna kamera handphone je pun) kalau siang nampak view kat sana lebih cantik..













semua tengah feeling-feeling bila duk kat sana. ^^ dah puas lepak kat Straits Quay kitorang menuju ke destinasi seterusnya. dah alang-alang kat tanjung, aku pun bagi cadangan makan dekat food court Gurney. kalau dekat Gurney tu nak cari parking memang berejam lah. kalau dapat pun jauh sebatu dari food court macam kitorg parking. nasib baik bebudak ni tak kisah kalau berjalan sikit hee. mula-mula tengok air pancut kat area Gurney gak (ap ntah nama tempat tu aku lupa lorh ngeeh). next station kitaorang pi mkn pasembor yang popular tu... then baru lepak-lepak kat cofee bean coz didi idayu nak sangat minum coffee.. =)
















hehe dah epas kitaorang puas melepak + berjimba sampai larut malam barulah teringat nak balik hostel. nasib baik malam minggu hari tu tak jem kalau tak merana aku nak drive balik ke rumah. =) so ini sajalah travelogue aku di penang. insya-Allah nanti aku travel ke mana-mana lagi akan aku update di blog =) (perasan macamlah dapat melancong, midterm pun tak habis lagi) hehe.. Kbai ^^v

No comments:

Post a Comment