Monday, November 19, 2012

Open our eyes: Save GAZA !


Luahan hati seorang sahabat aku:

"Sejak peristiwa Gaza minggu ni, seolah-olah jadi wake up call kat aku. Aku tengok diorang kat sana, terus rasa kesian. Lepas tu bila fikir-fikir balik, aku rasa aku tak patut kesian sebab diorang dah gerenti dah dapat syurga.

Aku ni pulak, camne?"


Sahabat aku tiba-tiba diam. Aku pun pelik. Rupa-rupanya dia sedang menangis. Hati aku tersentak.

Kemudian dia sambung:

"Every time benda-benda macam kat Syria, Gaza and Palestine ni timbul, baru la aku nak terasa. Aku tak nak semangat ni jadi bermusim."

Allah...

Semoga setiap titisan air matamu menjadi saksi di hadapan Allah nanti wahai sahabat. Ameen. 

Kita bantu saudara kita di sana, tapi usah kasihan kepada mereka. Kasihanlah kepada diri kita. Kasihanlah kepada ummah kita...

xoxo: NADIAOTHMAN


No comments:

Post a Comment