Saturday, April 19, 2014

ini mungkin takdir ku


ini mungkin takdirku?
banyak benda yang luar jangkaan kita
jodoh? maut?
semua di tanganNya
siapa kita mahu pertikaikan
mungkin harini aku hidup bahagia disamping keluargaku
esok hari akan diambil semua dari aku
harapnya tidak, pahala aku bukan cukup tampung aku untuk mengejar syurga kelak

jangan ditanya soal jodoh pada aku
sebab aku bukan tuhan
memang aku boleh merancang cuma aku malas
pengalaman aku cukup mengajar aku erti cinta yang tak seberapa
cinta manusia memang indah cukup indah 
tapi bukan lawannya dengan cinta tuhan
benar! benar! aku belajar dari yang lepas
sehinggakan berasa takut untuk mulakan semua 
biarlah cinta tuhan yang datang terlebih dahulu
kelak jika ada yang betul tepat dan padat untuk aku
Allah akan temukan jua
inshaAllah 

xoxo nadiaOth 
3.47am 

No comments:

Post a Comment